Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Cookiebeleid.

Akkoord
Weigeren

Update 2025

Bij Hypotheekbond streven we voortdurend naar verbeteringen om onze dienstverlening te optimaliseren. Wij willen enkele belangrijke aankondigingen met je delen met betrekking tot product updates en de tariefwijziging van 2025. 

Fastlane

Updates & aanpassing tarief
In het afgelopen jaar hebben wij onder andere de volgende zaken toegevoegd:
kijk voor alle aanpassingen op:  
https://fastlane.hypotheekbond.nl/hoe-het-werkt/releasenotes/

Verbeterd overzicht van berekeningen
Het overzicht van gemaakte berekeningen is uitgebreid met kolommen voor geldverstrekker, productlijn, hypotheekbedrag en rekendatum;  dit navigeert en sorteert gemakkelijker.  
Waarom? 
Dit bespaart je tijd bij het vinden en analyseren van relevante gegevens en maakt de workflow efficiënter.

Integratie van bestaande verzekeringen in nieuwe berekeningen 
Het is nu mogelijk om bestaande overlijdens­risico­verzekeringen en woonlasten­beschermers mee te nemen in nieuwe berekeningen; zo onstaat er een completer financieel beeld.  Waarom? 
Dit helpt je bij het aanbieden van een vollediger en nauwkeuriger advies, en zorgt voor een hogere klanttevredenheid.

Beschikbaarheid van de module 'Berekeningen vergelijken' 
Na een succesvolle pilot is de module 'Berekeningen vergelijken' beschikbaar gesteld voor iedereen, toegankelijk vanuit zowel Fastlane Advies als Fastlane Oriëntatie.  
Waarom?
Je kunt sneller alternatieven analyseren en vergelijken, voor een betere besluitvorming en tijdsbesparing.

Verbeterde toegankelijkheid van voorwaarden 
De voorwaardenvergelijker is toegevoegd aan het dropdownmenu in Fastlane. dit maakt voorwaarden gemakkelijker bereikbaar.  
Waarom?
Je kunt sneller benodigde informatie vinden, wat de snelheid en kwaliteit van je advies verhoogt.

Uitbreiding van integraties met externe systemen 
Er zijn nieuwe koppelingen met externe systemen gerealiseerd, voor een verdere stroomlijning van de gegevensuitwisseling en een nog soepeler aanvraagproces.  
Waarom?
Dit verlaagt de administratieve last en versnelt het proces van gegevensoverdracht; je kunt zo meer tijd aan klanten besteden.

Verbeterde rapportagefunctionaliteit
De rapportagemogelijkheden zijn uitgebreid, waardoor je gedetailleerdere en op maat gemaakte rapporten voor klanten kunt genereren.  
Waarom?
Klanten krijgen duidelijkere en professionelere rapportages, wat hun vertrouwen in het adviesproces ten goede komt.

Automatische updates van rentepercentages:
Rentepercentages worden nu automatisch bijgewerkt, zodat je altijd met de meest actuele informatie werkt.  
Waarom?
Dit vermindert de kans op fouten en bespaart tijd; handmatige aanpassingen zijn voortaan overbodig.

Uitgebreide ondersteuning voor complexe hypotheekconstructies
De software ondersteunt nu beter complexe hypotheekconstructies, zoals combinaties van verschillende leningdelen en aflossingsvormen.  
Waarom?
Dit leidt tot een breder scala aan adviesmogelijkheden zodat je klanten met unieke financiële situaties beter kunt bedienen.

Geoptimaliseerde mobiele toegankelijkheid
De applicatie is geoptimaliseerd voor gebruik op mobiele apparaten, zodat je ook onderweg efficiënt kunt werken.  
Waarom?
Dit verhoogt de flexibiliteit en bereikbaarheid; vooral handig bij afspraken buiten kantoor of tijdens drukke periodes.

Tarief
De nieuwe tarieven zijn als volgt: 

  • Toevoeging basis tarief: €55,-*.
    *Voor iedereen die nu Fastlane gebruikt geldt een early adopter korting van 30,- per maand.
  • €90,- per gebruiker per maand voor Fastlane Advies

Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

Portefeuillesignalen 

Updates

Automatisch (signaal)berichten versturen naar je klant
Het systeem kan automatisch berichten sturen naar klanten wanneer bepaalde triggers worden geactiveerd, zoals verlaging risicoklasse of belangrijke andere signalen.
Waarom?
Dit helpt om klanten proactief, tijdig te informeren over relevante updates, wat tijd bespaart en de klanttevredenheid verhoogt.

Automatische wezenlijke-wijzigingen-check bij de klant beschikbaar
We sturen a.d.h.v. een automatisch bericht een vragenlijst mee waarin de klant de wezenlijke wijzigingen kan verwerken, zoals wijzigingen in inkomen of de situatie van personen binnen het huishouden.
Waarom?
Dit zorgt ervoor dat je altijd beschikt over actuele klantgegevens —  cruciaal voor nauwkeurig en ‘compliant’ advies & beheer.

Campagnes & selecties gekoppeld aan automatische workflows
Specifieke campagnes en klantselecties kunnen nu direct worden gekoppeld aan automatische workflows, zoals e-mails of rapportages.
Waarom?
Dit verhoogt de efficiëntie van marketing- en communicatieprocessen, omdat het handmatige acties minimaliseert.

Fastlane Oriëntatie & advies(zonder aanvragen) voor iedereen beschikbaar gesteld
De module Fastlane Oriëntatie & Advies is nu toegankelijk voor alle gebruikers, zonder beperkingen qua abonnement.
Waarom?
Dit biedt meer adviseurs toegang tot belangrijke tools, wat bijdraagt aan een breed scala van toepassingen binnen het hypotheekadvies.

Brondata import
Je kunt brondata van klanten nu rechtstreeks importeren met Veilig Ophalen
Waarom?
Dit bespaart tijd en vermindert de kans op fouten omdat gegevens niet meer handmatig hoeven worden ingevoerd.

Extra standaard campagnes toegevoegd
Er zijn nieuwe standaardcampagnes toegevoegd aan de beschikbare opties, zoals campagnes gericht op 'mogelijkheid tot verduurzamen' en 'Hypotheek aanpassing voor pensioen'.
Waarom?
Dit stelt je in staat sneller in te spelen op veelvoorkomende klantbehoeften en het verhoogt de effectiviteit van je communicatie.

Aanpassingen tarieven per 1-1-2025
Om de kwaliteit en continuïteit van onze diensten te waarborgen, passen wij voor 2025 onze tarieven aan. De wijzigingen voor Portefeuillesignalen zijn:

  • Afhankelijk van de contractperiode is het basistarief* voor Portefeuillesignalen €169,- of €179,- per maand
    We verzekeren je dat het nieuwe basistarief* niet boven de €179,- per maand uitkomt 
  • De dossierprijs bij meer dan 1000 dossiers wordt €0,12 p.m. per dossier.
  • Het is niet meer mogelijk om per kwartaal te betalen
  • Oorspronkelijke kortingen van (niet actieve) serviceproviders worden aangepast
  • Deze tariefwijziging gaat in op 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur

* Bij het basistarief wordt een abonnement tot 1.000 dossiers inbegrepen, zonder maatwerkfuncties.

Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

Uwkluis

Updates
Het afgelopen jaar hebben wij onder meer de volgende aanpassingen in onze software en dienstverlening doorgevoerd:

Mogelijkheid toevoegen eigen menu-item
Het systeem biedt nu de mogelijkheid om eigen menu-items toe te voegen aan het klantportaal, zoals een FAQ-sectie of een overzicht van woningen afkomstig van je eigen website.
Waarom?
Dit stelt je in staat om het klantportaal verder te personaliseren en meer waardevolle informatie te delen, wat de betrokkenheid en tevredenheid van klanten vergroot.

Agenda-module toegevoegd
Klanten kunnen nu direct vanuit het klantportaal afspraken inplannen met behulp van een geïntegreerde agenda-module die is gekoppeld aan je planning.
Waarom?
Eenautomatisch en overzichterlijker proces vereenvoudigt het  maken van afspraken voor klanten en bespaart jou tijd..

Uitbreiding verzekeringen
Naast de uitbreiding metverzekeringsproducten is het nu mogelijk om zakelijke omgevingen te activeren, waardoor een klant via één inlog switcht tussen meerdere accounts. Dit maakt het mogelijk om verzekeringen per BV afzonderlijk te beheren.
Waarom?
Dit biedt meer flexibiliteit voor zakelijke klanten en stelt je in staat om eenvoudiger en efficiënter verzekeringsproducten te beheren voor klanten met meerdere bedrijven.

Aanpassing tarieven per 01-01-2025
Het basistarief van €29 p.m. per gebruiker wordt geïndexeerd en wordt €31 p.m. per gebruiker. 

Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

Websitetools 

Updates

  • De websitetools zijn nog geschikter gemaakt voor diversie 'devices', zoals mobiele telefoons en tablets 
  • Te koppelen aan FasterForward Elements  
  • Uitbreiding van verschillende tools 

Aanpassingen tarieven per 1-1-2025 
We passen het basis tarief van €79,- per maand aan naar €83,- per maand. Als er een andere licentie bij Blinqx Verzekeren & Hypotheek worden afgenomen geldt een korting van €10,- per maand.

Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

API's

Updates 

      • Technische structuurwijziging waardoor de berekeningen flexibelere kunnen worden opgebouwd  
      • ORV-, AO-, WW-premieberekening API toegevoegd

      Aanpassingen tarieven per 1-1-2025
      Om de kwaliteite en continuïteit van onze API-diensten te waarborgen, passen wij voor 2025 onze tarieven aan met +4.9%.

      Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

      Maatwerk 

      Aanpassing tarieven per 1-1-2025
      Bij relaties met afwijkende en/of maatwerk afspraken voeren we een prijsindexatie van 4.9% door. Dit geldt ook voor het maatwerk- en consultancy uurtarief.

      Deze wijziging gaat in per 01-01-2025 en is terug te zien op de eerstvolgende factuur in 2025.

      Dit zijn de wijzigingen die we in september hebben gemaakt:

      IT: 15516: Bij het 'Doorlopend krediet' bepalen we de toetslast als volgt: We nemen het kredietbedrag en vermenigvuldigen dit met 2%.

      Onvoorwaardelijk verkocht NeeIT: 15514: Als de klant zijn of haar huidige woning nog niet definitief heeft verkocht, berekenen wij het bedrag dat overbrugd moet worden op deze manier: we nemen 90% van de 'verkoopprijs' van de woning, trekken de verkoopkosten en het resterende hypotheekbedrag ervan af.

      Wat als je vragen hebt? 

      We begrijpen dat je mogelijk vragen hebt over deze wijzigingen. Ons ondersteuningsteam staat klaar om alle vragen te beantwoorden en eventuele zorgen die je hebt te adresseren. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via hello@blinqx.tech of 020-7582111. 

      We waarderen je voortdurende steun en vertrouwen in onze diensten. We geloven dat deze uitbreidingen en verbeteringen zullen resulteren in een nog betere ervaring voor jou als gewaardeerde klant.