Juni 2022

Eenvoudig actualiseren van klantdata, hoe werkt dit in de praktijk?

Lees hieronder het interview met Evert-jan van De Bruijn Adviesgroep over het succesvol actualiseren van klantdata in samenwerking met de Nationale Hypotheekbond. En welk resultaat dit heeft gebracht binnen zes weken!

Actualiseren van klantdata

De Bruijn Adviesgroep werkte al enkele jaren met de software van de Nationale Hypotheekbond. Toen Evert-jan van De Bruijn Adviesgroep verantwoordelijk werd gemaakt voor het opnieuw inrichten van de nazorg, maakte hij voor het eerst kennis met de Nationale Hypotheekbond. Goede timing, want op dat moment werd de snelle stijging van de hypotheekrente ingezet. Door de ‘filters’ in de software van de Nationale Hypotheekbond wist Evert-jan specifieke, bestaande relaties in beeld te krijgen waarbij oversluiten een lagere maandlast zou opleveren én nagenoeg geen boeterente. Echter, deze kansen kwamen pas boven water toen de klantdata bij de Nationale Hypotheekbond waren geactualiseerd.

'De Nationale Hypotheekbond heeft ons enorm geholpen.'

De uitdaging

Samen met Wouter Abbink, van de Nationale Hypotheekbond, kwamen ze er al snel achter dat de ingevoerde data in het CRM-systeem niet meer actueel bleek te zijn. Direct werd er actie ondernomen en vroeg Evert-jan data op bij verschillende geldverstrekkers. Deze data wist hij snel te verkrijgen. Wouter verwerkte dit binnen enkele werkdagen in het Portefeuillesignalen account van De Bruijn Adviesgroep. Het resultaat hiervan was dat binnen een paar dagen de data weer actueel was en hij kon starten met het benaderen van relaties.

Wouter Abbink zegt: 'Het is gaaf om samen te werken aan een oplossing die voordelen biedt aan adviseurs en hun relaties.'

'Old fashioned way naar succes'

Om de urgentie te laten voelen dat het een belangrijk moment was om over te sluiten vanwege de stijgende hypotheekrente, werden bestaande relaties van De Bruijn Adviesgroep per brief aangeschreven. De brief bevatte een korte tekst dat het mogelijk was om uit te rekenen of er bespaard kon worden door over te sluiten. Binnen twee dagen nam de eerste relatie contact op om de hypotheek te laten oversluiten. Dat was het eerste succes en binnen zes weken waren er vier bestaande relaties geholpen met een lagere maandlast op de hypotheek.

Wat is de volgende stap?

“We hadden de luxe dat we al erg druk waren met nieuwe klanten. Dankzij de Nationale Hypotheekbond zijn we erachter gekomen dat we veel efficiënter ook bestaande klanten konden helpen met directe besparingen. Hier gaan we dan ook actief mee verder!” vertelt Evert-jan.

Wil je meer informatie over de diensten van de Nationale Hypotheekbond en wil je weten hoe we
jou kunnen helpen?

Dit artikel is geschreven door de Nationale Hypotheekbond.


Deel dit artikel

Wil je dat wij contact met je opnemen? 

Interesse?